.

.

ایران در سال 2018 میلادی موفق شد صادرات خود به روسیه را به شکل قابل توجهی افزایش دهد. به نقل از ایسنا، طبق آمارهای منتشره از جانب سازمان توسعه تجارت، صادرات ایران به روسیه در سال 2018 در مقایسه با سال 2017 رشد 36 درصدی داشته است. ایران معادل 533 میلیون دلار آمریکا جنس در سال 2018 به کشور روسیه صادر کرده که این رقم در سال 2017 معادل 392 میلیون دلار بوده است.

 همانند سال های پیش محصولات کشاورزی ایران در صدر کالاهای صادراتی به کشور روسیه هستند. اقلام اصلی صادراتی ایران به روسیه در سال 2018 به ترتیب پسته، کشمش، خرما، سیب، خیار و گوجه فرنگی گزارش شده است. در این رده بندی محصولات گوشتی و لبنیاتی نیز قرار دارد. ماهی، میگو، شیر و پنیر تولید ایران نیز در صادرات به روسیه رتبه بالایی کسب کرده اند. محصولات دیگری اعم از سیمان سفید، وسایل حمل و نقل همچون شناور و مواد شیمیایی نیز جز کالاهای صادر شده به روسیه بوده اند.

طبق اعلام سازمان توسعه تجارت بر اساس توافق دو کشور و حذف دلار در مبادلات، سهم پول ملی در تجارت میان ایران و روسیه افزایش چشمگیری داشته است. علاوه بر این شاخص کل مبادلات تجاری میان دو کشور نیز با افزایش دو درصدی به بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار رسیده است.

آخرین آمارهای ارائه شده نشان می دهد که بخش اعظم صادرات ایران به کشورهای منطقه اختصاص یافته و عراق، امارات متحده عربی و روسیه اصلی‌ترین شریک های تجاری ایران در سال 2018 اعلام شده اند. ایران در تلاش است تا با پیوستن به توافق های متنوع اقتصادی و حقوقی در ناحیه اوراسیا شانس خود را برای حضور پررنگ در این بازارها بیشتر کند.

See also  مصارف گوگرد در صنعت

خرما به عنوان سومین محصول صادراتی ایران به روسیه توسط شرکت بازرگانی آموت ایرانیان با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت تأمین می شود. سابقه ی درخشان آموت در صادرات خرمای بم به کشورهای مختلف آسیایی، اروپایی و آفریقایی من جمله روسیه موجب شده که روز به روز خریداران روسی بیشتری از خرما مضافتی شرکت آموت استقبال کنند. طراحان متخصص آموت قادرند خرما مضافتی با کیفیت را طبق سلیقه و نظر مشتری بسته بندی کنند و بر پایه ی فوب یا سی آی اف به مقصد مورد نظر مشتری بفرستند. برای دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون خرما هم اکنون با کارشناسان ما تماس بگیرید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

× Call Us on WhatsApp